zondag 22 juni 2014

[18:40 21-06-2014] Edwin Vaessen: Zaterdag de 21e de midzomernacht. We hebben een huisje gehuurd, vanavond hebben we een paar zeehonden uit Pieter buren laten overkomen. Alleen is maar alleen toch? Vannacht dus van de boot gekomen en tot drie uur doorgereden in de stromende regen hebben we de tent opgezet. Gelukkig had ik mijn parachutepak aan in de kleur van de motor. Dit pak heeft bijna onze vriendschap verbroken omdat het een drama is om aan en uit te trekken, de laatste 10 dagen heb ik hem,niet meer uitgedaan ook met slapen maar aangehouden en,ook de helm hield ik maar op. Op een gegeven,moment groeide er haren door het vizier dus tijd om te scheren vandaag. Ik herken mezelf haast niet meer en Arthur loopt me straal voorbij en groette mij in het Noors. Hey hey. De eerste dag dat we niet gereden hebben maar dus slapen onderhoudt aan de motor, Arthur ontdekte lekkage aan de hyperpro demper, gelukkig nog garantie en die houdt het nog wel tot de zuidkaap(Vlissingen) morgen richting Trondheim en dan weer mooie bergen en wegen, we gaan het weer in slowmotion beleven dat is zo mooi van Noorwegen, ook het bier is bijna gratis :-0  6 blikjes bier 18 euro. Ik heb al veel blinde mensen gezien, want met zulke bedragen stook je van alle fruit zelf wat, en dan is methanol de boosdoener. Overheid gekker kunnen we het niks maken.... Oet morn.


[18:41 22-06-2014] Edwin Vaessen: Vandaag zondag de 22e. Een afstand 412km zuidelijker en westelijker gereden. Het wordt anders meer geciviliseerd dat gebeurd eigen een 50 km na het passeren van de poolcirkel. Daar zijn we nog even binnen geweest en wat prullaria gekocht een t shirt voor mezelf na een week te hebben gedragen wordt het weer eens tijd. Het is en blijft een prachtige wereld, vanochtend stak er een mannetjes eland over ik ben grof wild gewend op de Veluwe waar ik geboren ben en, destijds heb ook helpen slachten van aangereden wild bij mijn overbuurman de Poelier op de Laan in Nunspeet waar mijn ouders hun juwelierszaak hadden , moest vandaag aan hun denken :Johan en,Alie van der Horst. Goede herinneringen aan die tijd. Maar dit was een Mannetje ik denk net volwassen zo aan het gewei te zien. Wat een apparaat zeg echt enorm groot.

De weg (de 6)  van Bodo richting Trontheim is mooi maar ook erg druk. We irriteren ons om de beurt maar het is beter om er maar aan te wennen de bekeuring zit nog vers in het geheugen. Lange Lars in zijn Audi A6 pff wat een geld snel vergeten en nooit betalen dus.

Ik overweeg nooit meer naar Noorwegen toe te gaan, als je hier met je gezin naar toe wilt moet je multimiljonair zijn om het te kunnen betalen. Prijs niveau is zelfs voor de Zwitsers bizar, mooi vergelijking. Prachtig om hier eens doorheen gereden te hebben maar eens maar nooit weer dus.

Als 1e punt de strenge controles van de politie en de hoge boetes. Inherent dus de snelheden van 40 50 60 80 en max 90 en,de mooie bochten en wegen is horror. Of je aan het huppelen bent  zo voelt het op de motor. Met angst op je kilometer teller kijkende, in de derde versnelling haal ik de 100plus en Arthur in zijn tweede, dus zenuw verwekkend. Ik denk dat vele Europeanen zo denken over Noorwegen. Bier kost 8 euro het blikje en cola en ijsjes zijn prijziger dan in Frankrijk. Los van het geld en,irritaties wel een meer dan mooi en,indrukwekkend land.

Finland en,Noord Noorwegen zeg maar tot Narvik is echt het mooiste wat ik ervaren heb. Waanzinnige reis en waanzinnige mooie herinneringen. Nu gaan we afzakken naar de zuid west kust trollstigen en weg 55 geiranger fjord en nog veel meer natuur gebieden komen er aan....

Zaterdag of Zondag thuis. Maandag maar weer aan het werk, wil nog met het gezin een weekje weg. We moeten nog ongeveer 2500km rijden en hebben er ongeveer  6100 gereden in twee weken en Arthur nog 800km meer i.v.m zijn woonplaats. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten